Co když se zpozdí zavazadla při Vašem letu?

Nároky cestujících při zpoždění zavazadel při letecké přepravě. Kdy a na kolik peněz máme nárok?

Už jste to jistě slyšeli nebo snad naneštěstí i zažili. Vystoupíte z letadla a Váš kufr nikde. Co se děje, když se Váš kufr při letecké dovolené načas „ztratí“? Zpozdí-li se Vaše zavazadla tak, že vy už jste na dovolené a kufr se zatím někde hledá, musí letecká společnost uhradit zákazníkovi peníze, které musel vynaložit za extra oblečení a toaletní či hygienické potřeby. Cestující má v tomto případě nárok na náhradu škody vůči letecké společnosti, prokáže–i svůj nárok, kterým je zavazadlový lístek a nutnost a výši vynaložených výdajů.

„ Cestující je každopádně povinen se aktivně podílet na zmírnění škod, to znamená, že si nemůže pořídit zcela nový outfit v nejdražším obchodě, ale musí udržet náklady na standardní úrovni ,“ vysvětluje paní Hana Drábková ze sdružení na ochranu spotřebitelů.“ Co bude proplaceno, závisí na druhu a úrovni cesty. Kdo je na služební cestě, může nárokovat nový oblek ve vyšší finanční hladině. Typické plážově-dovolenkové cesty nejsou však tímto případem. Je třeba si uvědomit, že nejde o náhradu škody za ztracenou věc, ale dočasné řešení, než se zavazadlo nalezne, což se v drtivé většině případů nakonec stane“.Pro výše náhrady škody jsou nastaveny limity, tato hodnota se určuje pomocí takzvaného zvláštního práva čerpání, jde o umělou měnovou jednotku . Horní hranice kompenzace je ekvivalent 1200 eur . Dobrou zprávou tedy je, že obavy spojené se „zatouláním kufru“ můžete pustit z hlavy. Situace je řešitelná v rámci mezinárodních kodexů a není na libovůli letecké společnosti, jak se k ní postaví. Zásadní je zájem o rozumnou a odpovídající kompenzaci vůči zákazníkovi. A stejně tak tomu je i u již delší dobu fungujícímu nároku na odškodnění cestujících při zpoždění odletu letadel. Zpozdilo se vaše letadlo? Zařídíme Vám odškodné, čtěte zde.